Blog

6 oktober 2017 - Routeplanning+

Verder met BK Ingenieurs..

Eind augustus, begin september had BK Ingenieurs een aanbesteding voor de gemeente Gooise Meren. Alhoewel Gooise Meren zeer enthousiast was met betrekking tot BWNR.NL bij de presentatie van BK Ingenieurs, is de aanbesteding gegund aan een goedkopere inschrijver. BK werd met klein verschil tweede. Zo gaat het en ik ben bang dat BK nog onvoldoende durft om de kostenvoordelen die BWNR.NL biedt daadwerkelijk door te berekenen in de aanbesteding. Aan de pluspunten voor kwaliteit heeft het in ieder geval niet gelegen!

Interessante combinatie van functionaliteit

Maar niet getreurd.. We zijn bezig met een planning module. Niet zo maar één. Efficiënt omgaan met afspraken hangt af van goede voorbereiding en van goede afhandeling.
Voorbereiding betekent in dit geval, dat de afspraken geografisch goed gegroepeerd worden, zodat de uiteindelijke afspraken goed te bereizen zijn. BWNR.NL gaat daarbij ondersteuning bieden.
Afhandeling betekent twee dingen. Bewoners willen graag van te voren horen wanneer de adviseur langs komt. Horen betekent tegenwoordig een SMS of een email ontvangen, een mogelijkheid die BWNR gaat bieden. Op het moment dat de daadwerkelijke afspraak wordt gepland kan de SMS / email naar de bewoner verstuurd worden.
Hierachter zit een stuk routeplanning en die is wel ingewikkeld, want moet rekening houden met ongebruikelijke dingen. Belangrijkste daarvan is dat voor zover mogelijk rekening wordt gehouden met voorkeuren - zo laat mogelijk, of liefst tussen ... en... Daarnaast wordt natuurlijk rekening gehouden met de geplande duur van het bezoek. Op basis daarvan wordt een optimale route berekend en kunnen geschatte bezoektijden per adres worden aangegeven.
Dat betekent heel wat: één druk op de knop, geen moeizaam gedoe met online route planners die niet kunnen wat nodig is Bovendien resulteert dit erin dat met diezelfde druk op de knop bewoners geïnformeerd kunnen worden hoe laat de adviseur te verwachten is. Alweer een combinatie van kosten verlaging en functionele verbetering. Bewoners krijgen een dag van te voren bericht hoe laat de adviseur verwacht kan worden, wat leidt tot een lager aantal no-shows en tot grotere tevredenheid bij die bewoners. Te vergelijken met track & trace.

6 oktober 2017 - Routeplanning+
18 augustus 2017 - BWNR.NL - Vervolg
3 augustus 2017 - Nieuw project op BWNR.NL
21 april 2017 - Houd je computer veilig
18 april 2017 - Eigenschappen van goede software
16 april 2017 - Hoe herken je een goede website, en dus ook hoe herken je een slechte?